Colix app för åkerier och transportbolag

Våra integrationspartners

Vi vill att ni ska kunna använda era Colix-appar till all administration och fix som behöver skötas när era medarbetare jobbar ute på fält, från vägarna eller i en produktion. Genom att kroka arm med andra system och leverantörer kan vi göra jobbdagen smidigare för er genom att vi integrerar dessa system som många av er redan har eller behöver med Colix-appen.

Läs mer om våra integrationspartners

Få en smygtitt på en Colix-app

Är du nyfiken på att se hur våra Colix-appar fungerar men har ännu inte bokat någon demo? Nu kan du få en smygtitt på hur en app kan se ut och några av de funktioner den kan innehålla. Titta på när My visar och berättar om några av våra vanligaste funktioner, bland annat nyhetsflödet, inrapportering och signering av policys.

Vill du veta hur en app kan skräddarsys efter just ert företags behov? Boka en kostnadsfri demo så visar vi mer här.

Medarbetare

Medarbetare

Kunder

”Det var så skönt att samarbeta med Colix då de verkligen förstår vår bransch och vilka behov ett företag i vår storlek i byggbranschen har och vad som är smart att digitalisera.”
Linda Granath

VD, MG Bygg

”Vi sparar massor av tid med vår Colix-app – färre samtal till kontoret från förarna och all administration har blivit smidigare. Gillar dessutom att den har vår logga, våra färger och verkligen känns som vår egen.”
Johan Samuelsson

VD, Samuelssons Åkeri

” Vår Colix-app är idag vår huvudsakliga kommunikationskanal. Tack vare pushnotiser och nyhetsflöden når vi alla med informationen och dessutom samtidigt. Appen gett oss mer effektiva arbetssätt så den har sparat oss pengar och ökat vår attraktivitet även som arbetsgivare”.

Stefan Ronéus

vice VD, GBJ Bygg AB

“Vi är så nöjda att vi har Colix åkeriapp eller som vi kallar den ”HNT-appen”. Allt är samlat på ett och samma ställe, alla har alltid tillgång till den och den gör det så smidigt att nå ut till alla anställda på en och samma gång. Colix support bemöter oss även alltid med ett leende och är hjälpsamma.”

Jennie Jönsson

HNT Schakt & Transport AB

Colix bemötande är alltid glatt och hjälpsamt, det finns inga problem när man ställer frågor och vi älskar att samarbeta med företag som ni. Att ni även har en bra support och självhjälps-sidor gör också arbetet med appen väldigt mycket enklare. 

Christine Ottosson-Beausang

Marknadskommunikatör, NYAH-gruppen

“Colix har skapat en perfekt app för att samla alla viktiga dokument såsom policy och rutiner, vilket är extra viktigt för företag som har personalen utspridd och Colix admin-verktyg gör det enkelt att sköta appen själv. Colix har även en support som är riktig bra där vi alltid får snabba svar.”

Jonas Rydström

VD , KAJ Inrikes

Det bästa med Colix åkeriapp är att vi på företaget har mycket bättre koll nu när allt är samlat på ett och samma ställe. Jobbet går både enklare, snabbare och jag har sparat in hundratusentals kronor tack vare att appen hjälper mig att hålla koll på fakturering/bokningar.”

Christian Svensson

VD, C.S Fjärr AB

“Vi kände ett behov av att ha en plattform där vi kunde dela viktiga dokument och sprida information, på ett enkelt sätt. Colix kunde erbjuda detta och mycket mer. Vi tycker att samarbetet fungerar riktigt bra, speciellt supporten som alltid hjälper till när det något.” 

Martin Johansson

VD, Fraktteam Skaraborg AB

Colix har gjort oss mycket mer effektiva, vi har kunnat samla all dokumentation, information och rapportering på ett och samma ställe. Appen och dess funktioner utvecklas löpande och dessutom är de alltid lyhörda för våra önskemål.”

Marcus Thunberg

Ytterhälla Transport

”Arbetsmiljöverket som kom på besök var superimponerade av all information och rapporteringsvägar som vi gör tillgängligt för alla medarbetare i vår Colix-app och önskade att fler tog efter.”

Kristofer Hansen

LG Karlsson Kranbil

Vill du komma i kontakt med någon av våra kunder för att höra mer om hur de använder sin Colix-app?

 

Kontakta vår support på 0470-55 69 00 så kopplar vi ihop dig med någon inom samma bransch som er.

Våra integrationspartners

Boka en demo

Digitala tjänster och produkter som våra kan vara ganska svåra att förstå sig på. Därför visar vi dig gärna andra kunders mobilappar vi byggt. Det brukar vara det bästa för att ge dig en känsla för hur slutresultatet skulle kunna bli för dig och ditt företag. En demo tar ca 20 minuter, är kostnadsfri och görs digitalt. Boka genom att fylla i formuläret nedan så hör vi av oss.

Boka en demo

Digitala tjänster och produkter som våra kan vara ganska svåra att förstå sig på. Därför visar vi dig gärna andra kunders mobilappar vi byggt. Det brukar vara det bästa för att ge dig en känsla för hur slutresultatet skulle kunna bli för dig och ditt företag. En demo tar ca 20 minuter, är kostnadsfri och görs digitalt. Boka genom att fylla i formuläret nedan så hör vi av oss.

Vad innehåller en typisk app för ett byggbolag?

Personalhandbok

Nyhetsflöde för viktig information som nya rutiner eller trevlig information som nya kollegor, fredagsfika, eller sommarfesten

Ansökningar om ledighet, semester, VAB eller sjukanmälan

Checklistor för besiktningar och ronder

Chatt – en och en eller i grupp

Arbetsmiljöarbete och incidentrapportering

Rapportering av ändrings- och tilläggsarbeten

Onboarding av nya medarbetare med ex. godkännande av alla policies, signering av anställningsavtal och annan viktig information när man är ny på jobbet

Vanliga frågor och svar

Vilka typer av byggbolag kan dra nytta av en intern app?

Alla! Våra appar skräddarsys efter era behov. 

Hur kan en intern app för byggbolag underlätta kommunikationen mellan olika projekt och medarbetare på fältet?

I appen kan ni både chatta en och en eller i grupp, skicka ut nyhetsflöden för att snabbt nå ut med information men även finna kontaktregister till alla medarbetare oavsett tid och plats.

Vi visar dig gärna

Digitala tjänster och produkter som våra kan vara ganska svåra att förstå sig på. Därför visar vi dig gärna vår demo och tidigare app- och webblösningar vi byggt. Det brukar vara det bästa för att få en bättre koll och känsla för hur slutresultatet skulle kunna bli för dig och ditt företag. En kortare demo tar 30 minuter och kan göras digitalt. Boka en så visar vi dig snabbt och lätt.

Boka en demo!

Hör av dig till oss

När man väljer nya teknikleverantörer vill man såklart inte köpa grisen i säcken. Vi vet, vi har varit i samma sits många gånger. Just därför har vi byggt ett helt team med fantastiska kundansvariga som står redo och som du mer än gärna får höra av dig till om du har frågor eller funderingar kring våra digitala lösningar, tekniken, bolaget Colix eller annat.

Hör av dig

Varför välja Colix?

Det finns massor av leverantörer när det kommer till app- och webblösningar. Vi tycker själva att vårt upplägg är både bra och schysst. Det är skapat för att vara kundvänligt på riktigt. Dessutom vet du som alltid vad du ska betala och vad du får hos oss. Som grädde på moset så får du Sveriges mest kärleksfulla support på köpet. Fler skäl om varför du ska välja Colix...

Läs mer