Frågor & Svar | Colix Systems

Frågor & Svar

Här kan du läsa om våra vanligaste frågor och svar kring hur det fungerar att vara kund hos Colix. Hittar du inte svar på din fråga kan du skicka in den i formuläret nedan, vi svarar då tillbaka via mejl. Har du en mer brådskande fråga så går det bra att kontakta oss på telefonnummer 0470-556900.

Inga problem! Vi har olika demokonton som du kan få tillgång till beroende på vilken produkt du är intresserad av. Demokontona är endast exempel på hur din app skulle kunna se ut, vi skräddarsyr självklart appen efter vilka behov och funktioner du vill ha. 

 

Vi erbjuder även alternativet att bygga upp en prototyp på en app som är anpassad just för dig, med de funktioner du önskar samt brandat så som du vill ha det. Detta gör vi för en kostnad på 5000:- ex. moms.

Sammanlagt ungefär 1-2 månader. När vi har fått material från kunden så bygger vi upp en prototyp som sedan du som kund får komma med feedback på. Vi gör då de ändringar som behövs tills kunden känner sig nöjd och därefter är det dags för publicering på App Store och Google Play. Detta går väldigt fort, från det att vi skickar in din app för publicering tar det från ett par dagar upp till två veckor innan du kan ladda ner den från App Store och Google Play. Läs mer om hela vår process HÄR.

Vi erbjuder en rad olika funktioner som vi kontinuerligt uppdaterar och förbättrar. Vi skapar även nya funktioner som vi ser en efterfrågan på. Exempel på funktioner är vår formulärmodul, projekthantering, pushnotis-utskick, bank-ID inloggning, användarstyrning och mycket mer. Läs mer om alla våra funktioner HÄR.

Ja det har vi stöd för. Vi kan styra vilka sidor i din app som ska vara synliga för alla och vilka sidor som ska vara anonyma, exempelvis om man vill ha en intern del som bara vissa personer ska kunna se. Om en användare har behörighet till en anonym sida så loggar personen in i appen för att komma åt sidan som ligger gömd.

Ja det är enkelt att få din app att brandas helt efter din profil. Det går även att ändra struktur och design på hur appen ser ut. Hör av dig till support@colix.se om du behöver hjälp med att ändra i din app.

Vi tillämpar månadsabonnemang som faktureras kvartalsvis.

Ja, vi laddar upp din app på både App Store och Google Play. Vi ser även till att din app hela tiden håller sig uppdaterad om exempelvis nya operativsystem släpps.

Absolut, de personer som ska kunna uppdatera appen får tillgång till vårt redigeringsläge där det är enkelt att exempelvis ändra eller lägga till texter och bilder. Vi erbjuder även en kostnadsfri genomgång av hur redigeringsläget fungerar i samband med att appen publiceras. Du får även tillgång till vår kom igång-guide och vårt användarstöd där du hittar steg-för-steg beskrivningar och videoinstruktioner.


Självklart är du ändå alltid välkommen att kontakta vår support om du behöver hjälp med att ändra och lägga till innehåll i din app. 

Ja du kan hela tiden ändra innehållet i appen utan några extra kostnader. En eller flera personer kan vara administratör och få tillgång till vårt redigeringsläge där det är enkelt att ändra texter, bilder, länkar, formulär etc i appen.

Vi erbjuder två olika lösningar där appen antingen kan ligga öppet under vanliga App Store och Google Play eller deras respektive stängda delar. Under den stängda delen för App Store får personer som ska kunna ladda ner appen en länk som gör att de kan ladda ner appen till sin mobil. För Google Plays stängda del får användaren en specifik arbetsprofil i sin mobil där han/hon kan ladda ner den eller de appar som bara den personen ska komma åt.

Inga uppsägningsmånader, du kan avsluta ditt abonnemang när du vill. Vi vill att du ska vara kund hos oss för att du vill, inte för att du måste.

Vi lyssnar alltid på våra kunders utvecklingsförslag och försöker tillgodose så många ideér vi bara kan. Vi utvecklar och förbättrar ständigt vår plattform och alla våra förbättringar kommer våra kunder tillgodo, det ingår i abonnemanget. När vi utvecklar en ny funktion ser vi till att flera ska kunna dra nytta av den på vår plattform och inte bara enstaka kunder, därav beror det på hur specifik funktionen du efterfrågar är. Möjligheten finns dock att utveckla specifika funktioner om kunden själv står för utvecklingskostnaden. Har du ett utvecklingsförslag så tar vi gärna emot det, kontakta oss då HÄR eller mejla till info@colix.se.

Hittar du inte svar på din fråga?

Skicka in den till oss här. Vi svarar tillbaka via mejl.

Scroll to Top

Nyfiken på vad som händer på Colix?

Registrera dig till vårt nyhetsbrev!