Colix app för åkerier och transportbolag
Effektivisera verksamheten med en skräddarsydd åkeriapp
Att ha medarbetarna utspridda längs vägarna medför ofta en utmaning när det kommer till kommunikation och genomförande av olika viktiga processer som kan vara viktiga både legalt men också av säkerhetsskäl. Som medarbetare inom transportsektorn är det också svårt att ha ordning på alla dokument och pärmar och att följa uppsatta processer när man sällan har en dator eller ett kontor nära tillhands.
Därför har vi hjälpt många åkerier och transportbolag att bygga interna skräddarsydda mobilappar, så att medarbetarna kan ha kontoret med sig på vägarna. Vi förenklar vardagen genom att samla era viktiga dokument, policys, rutiner med mera på ett och samma ställe anpassad efter era behov. Även möjlighet till att chatta och skapa nyhetsflöden för att snabbt nå ut till alla medarbetare oavsett plats och tid.
Vi presenterar stolt…
Några av alla våra hundratals åkeri-kunder vars medarbetare har med sig en Colix-app i fickan under arbetsdagen. Alla våra kunders appar bygger på samma tekniska plattform men nyttjar funktionerna på olika sätt utefter varje företags behov. Även designen blir unik för varje app med företagets egna färger, bilder och logga. Vill du läsa mer om vad våra kunder tycker om oss och hur de använder sina appar kan du läsa mer om det eller kontakta oss så kopplar vi ihop dig med någon inom samma område eller bransch.
Vi presenterar stolt…
Några av alla våra hundratals åkeri-kunder vars medarbetare har med sig en Colix-app i fickan under arbetsdagen. Alla våra kunders appar bygger på samma tekniska plattform men nyttjar funktionerna på olika sätt utefter varjes företags behov. Även designen blir unik för varje app med företagets egna färger, bilder och logga. Vill du läsa mer om vad våra kunder tycker om oss och hur de använder sina appar kan du läsa mer om det eller kontakta oss så kopplar vi ihop dig med någon inom samma område eller bransch.
Boka en Colix Åkeri-demo med oss!
Hundratals åkerier och transportbolag har gått från papper och penna till att låta medarbetarna använda sig av en app under arbetsdagen. På 20 minuter visar vi dig hur en Colix-app fungerar och exempel på hur era branschkollegor använder sin åkeriapp.
Demon är digital och kostnadsfri. Boka genom att fylla i formuläret nedan så hör vi av oss på studs!
Inspireras av våra kunder
Dagab lanserar sin Colix åkeriapp med ett storslaget mingelevent för sina chaufförer
Logistikföretaget Dagab har skapat en åkeriapp tillsammans med Colix och valde att slå på stort och lansera sitt pilotprojekt på självaste Alla...
Allt fler DHL-åkerier tar Colix-appen med sig ut på vägarna
Företag som har sina medarbetare utspridda på olika projekt och inte alltid har möjlighet till att träffas dagligen står inför en större utmaning...
Jetpak blir mer digitala med en Colix-app till alla förare
Många av Colix kunder inom transportsektorn är traditionella åkerier men på senare tid har även allt fler transportbolag av annan karaktär såsom...
”Alla åkerier sparar tid och gråa hår med en Colix-app”
Colix har ca 200 kunder och de flesta är just åkerier, lastbilscentraler och andra transportbolag. Den digitala lösningen är utvecklad tillsammans...
”Vi underlättar vardagen för närmare 100 åkerier”
Colix närmar sig 200 kunder varav de flesta är just företag med en utspridd medarbetarskara. Det är svårt att kommunicera, informera och...
Ett åkeri i framkant
Familjeföretaget Samuelssons Åkeri grundades 1981 och har idag ca 110 medarbetare. De brukar säga att deras kombination av att vara gamla erfarna...
Utvald partner till Sveriges Åkeriföretag
Vi på Colix är sedan 2022 i tuff konkurrens utvald förmånspartner till Sveriges Åkeriföretag. Det innebär att Sveriges Åkeriföretag har gått igenom vår produkt Colix Åkeriapp och rekommenderar denna till sina medlemsföretag inom transportsektorn. Medlemmarna får även rabatt på sin Colix Åkeriapp via Sveriges Åkeriföretag.
Läs MER OM SAMARBETET MED sVERIGES åKERIFÖRETAG
Integrationssamarbeten med en rad branschjättar
Vi vill att ni ska kunna använda era Colix-appar till all administration och fix som behöver skötas när era medarbetare jobbar ute på vägarna. Genom att kroka arm med andra system och leverantörer kan vi göra jobbdagen smidigare för er genom att vi integrerar dessa system som många av er redan har eller behöver med Colix-appen.
Därför har vi nu skapat ett nät av samarbeten med de största mjukvaruleverantörerna i transportbranschen för att kunna erbjuda er en ännu bättre helhetslösning. Volvo Connect, Michelin Connected Fleet, Fordonskontroll, TransPA och Stoneridge Optac är några partners vars data nu går att integrera mot era Colix appar.
Integrationssamarbeten med en rad branschjättar
Vi vill att ni ska kunna använda era Colix-appar till all administration och fix som behöver skötas när era medarbetare jobbar ute på vägarna. Genom att kroka arm med andra system och leverantörer kan vi göra jobbdagen smidigare för er genom att vi integrerar dessa system som många av er redan har eller behöver med Colix-appen.
Därför har vi nu skapat ett nät av samarbeten med de största mjukvaruleverantörerna i transportbranschen för att kunna erbjuda er en ännu bättre helhetslösning. Volvo Connect, Michelin Connected Fleet, Fordonskontroll, TransPA och Stoneridge Optac är några partners vars data nu går att integrera mot era Colix appar.
Bläddra för att se andra kunders designer
Vad innehåller en typisk app för ett åkeri/transportbolag?
Överträdelserapportering av kör- och vilotider
Förarhandbok, checklistor, dokument, policys och rutiner
Nyhetsflöde för viktig information som nya rutiner eller trevlig information som nya kollegor, fredagsfika, eller sommarfesten
Chatt
Utbildningar i form av bild, ljud, videos och texter
Ansökningar om ledighet, sjukanmälan, anmälan till interna festligheter eller medarbetarundersökningar.
Anmälan av skador på gods/frakt, fordon, avvikelser, tillbud och olyckor
Kundspecifik information såsom portkoder, ruttinformation, lastning och lossning och inrapportering av väntetider hos kund.
Kontaktregister
Onboarding av nya medarbetare med ex. godkännande av alla policies, signering av anställningsavtal och annan viktig information när man är ny på jobbet
Digital överträdelserapportering direkt i mobilen
Det starkaste behovet på marknaden just nu är digitalisering av hanteringen av överträdelser av kör- och vilotider. Många av våra kunder har tidigare hanterat överträdelserapporteringen genom att låta förarna skriva under rapporten fysiskt genom att posta rapporterna hem till förarna. Vi kan erbjuda våra kunder en integration mot systemet idha-Online som gör att förarna får sin överträdelserapport direkt i mobilen och där kan kommentera och signera den. Vi erbjuder även möjligheten till att sköta det proaktiva arbetet och utbildningen direkt i mobilappen.
Hur går det till?
Vid ett första uppstartsmöte går vi igenom era processer, önskemål och behov. Därefter bygger vi en nyckelfärdig app- och webblösning åt er. Lösningen skräddarsys med er logotyp, era färger och design och självklart fyller vi den med era texter och ert innehåll.
Är ni osäkra på vad som bör finnas med i en medarbetarapp eller är ovan som IT-beställare så kan ni slappna av. Vi har byggt hundratals lösningar och har såklart massor av erfarenhet, tankar och idéer som vi presenterar för er så att vi kommer igång på ett smidigt och framför allt tidseffektivt sätt.
Hur går det till?
Vid ett första uppstartsmöte går vi igenom era processer, önskemål och behov. Därefter bygger vi en nyckelfärdig app- och webblösning åt er. Lösningen skräddarsys med er logotyp, era färger och design och självklart fyller vi den med era texter och ert innehåll.
Är ni osäkra på vad som bör finnas med i en medarbetarapp eller är ovan som IT-beställare så kan ni slappna av. Vi har byggt hundratals lösningar och har såklart massor av erfarenhet, tankar och idéer som vi presenterar för er så att vi kommer igång på ett smidigt och framför allt tidseffektivt sätt.
Vanliga frågor och svar
Hur kan en Colix-app förbättra effektiviteten och säkerheten inom vårt åkeri?
I en Colix-app kan ni smidigt samla alla viktiga dokument, policys och handböcker men även rapportera avvikelser, sköta överträdelserapportering osv. Med hjälp av appen kan ni även ge snabbare återkoppling för att spara tid.
Hur kan en Colix-app underlätta kommunikationen mellan förare och kontorspersonal?
I appen kan ni både chatta en och en eller i grupp, skicka ut nyhetsflöden för att snabbt nå ut med information men även hitta kontaktregister till alla medarbetare oavsett tid och plats.
Vi visar dig gärna
Digitala tjänster och produkter som våra kan vara ganska svåra att förstå sig på. Därför visar vi dig gärna vår demo och tidigare app- och webblösningar vi byggt. Det brukar vara det bästa för att få en bättre koll och känsla för hur slutresultatet skulle kunna bli för dig och ditt företag. En kortare demo tar 30 minuter och kan göras digitalt. Boka en så visar vi dig snabbt och lätt.
Hör av dig till oss
När man väljer nya teknikleverantörer vill man såklart inte köpa grisen i säcken. Vi vet, vi har varit i samma sits många gånger. Just därför har vi byggt ett helt team med fantastiska kundansvariga som står redo och som du mer än gärna får höra av dig till om du har frågor eller funderingar kring våra digitala lösningar, tekniken, bolaget Colix eller annat.
Varför välja Colix?
Det finns massor av leverantörer när det kommer till app- och webblösningar. Vi tycker själva att vårt upplägg är både bra och schysst. Det är skapat för att vara kundvänligt på riktigt. Dessutom vet du som alltid vad du ska betala och vad du får hos oss. Som grädde på moset så får du Sveriges mest kärleksfulla support på köpet. Fler skäl om varför du ska välja Colix...