Avtalshantering

Få full kontroll på alla avtal med avtalshantering

Colix Avtalshantering samlar alla avtal på ett ställe – strukturerade, sökbara och alltid uppdaterade. Med smarta påminnelser i tid slipper ni missade datum, oväntade förlängningar och onödiga kostnader.

Produkt

Ett verktyg som förenklar vardagen

Colix Avtalshantering hjälper er att strukturera, hålla ordning och agera i tid. Här är några av de praktiska delar som ingår och gör det enkelt för er att hantera avtal från start till mål.

Ladda upp och kategorisera

 

  • Ladda upp avtal och kategorisera, tex. kundavtal, leverantörsavtal, personalavtal m.fl.
  • Nå alla avtal inom samma kategori under samma flik, tex. kundavtal
  • Nå alla avtal kopplade till ett företag under samma flik, tex. XXX AB

Fyll i viktig information

 

  • Strukturerade fält för kontaktpersoner, avtalstid, uppsägningstid, ansvarig och anteckningar.
  • Länka relaterade dokument (t.ex. bilagor, prislistor, tillägg) för en komplett bild.

Smarta påminnelser

 

  • Sätt påminnelser i god tid inför uppsägning eller förnyelse – undvik automatiska förlängningar och onödiga kostnader.
  • Rätt personer notifieras via pushnotis och e-post

Sök och filtrera

 

  • Hitta rätt avtal på sekunder med sök, taggar och filter (typ, företag, ansvarig, slutdatum m.m.).
  • Exportera listor för uppföljning och rapportering.

Vill du se en demo?

Fyll i dina uppgifter nedan, så återkommer vi så snart vi kan!

11 + 14 =

Vanliga frågor

Hittar du inte vad du söker? Kontakta oss så svarar vi på alla dina frågor.

Kan vi importera befintliga avtal?

Ja. Ni kan ladda upp filer i bulk och snabbt sätta kategori, företag och nyckelfält. Behöver ni hjälp med struktur eller migrering finns vårt konsultteam till hands.

Hur säkerställs att vi inte missar uppsägningstider?

Ni ställer in påminnelser med valfri framförhållning (t.ex. 30/60/90 dagar). Ansvariga användare får pushnotiser och e-post med tydliga åtgärder.

Kan olika team se olika avtal?

Ja. Med behörigheter styr ni exakt vem som ser vad – per kategori, företag eller avtal. Perfekt för HR, inköp, juridik och ekonomi.

Stöds bilagor och tilläggsavtal?

Absolut. Koppla bilagor, prislistor och tillägg direkt till grundavtalet för en komplett historik.

Kan vi följa upp avtal på företagsnivå?

Ja. Via företagsfliken ser ni alla avtal kopplade till bolaget, med filtrering på slutdatum, ansvarig, värde m.m.