Colix app för bussbolag

Spara tid och öka produktiviteten med Colix appen för bussbolag

Att ha medarbetarna utspridda längst vägarna medför ofta en utmaning när det kommer till kommunikation och genomförande av olika viktiga processer som kan vara viktiga både legalt men också av säkerhetsskäl. Som medarbetare på bussbolag och inom transportsektorn är det också svårt att ha ordning på alla dokument och pärmar och att följa uppsatta processer när man sällan har en dator eller ett kontor nära tillhands. Därför har vi hjälpt många åkerier, transportbolag och bussbolag att bygga interna mobilappar så att medarbetarna kan ha kontoret med sig på vägarna.

Integrationssamarbeten med en rad branschjättar

Vi vill att ni ska kunna använda era Colix-appar till all administration och fix som behöver skötas när era medarbetare jobbar ute på vägarna. Genom att kroka arm med andra system och leverantörer kan vi göra jobbdagen smidigare för er genom att vi integrerar dessa system som många av er redan har eller behöver med Colix-appen.

Därför har vi nu skapat ett nät av samarbeten med de största mjukvaruleverantörerna i transportbranschen för att kunna erbjuda er en ännu bättre helhetslösning. Volvo Connect, Michelin Connected Fleet, Fordonskontroll, TransPA och Stoneridge Optac är några partners vars data nu går att integrera mot era Colix appar.

Läs mer om våra integrationspartners

Integrationssamarbeten med en rad branschjättar

Vi vill att ni ska kunna använda era Colix-appar till all administration och fix som behöver skötas när era medarbetare jobbar ute på vägarna. Genom att kroka arm med andra system och leverantörer kan vi göra jobbdagen smidigare för er genom att vi integrerar dessa system som många av er redan har eller behöver med Colix-appen.

Därför har vi nu skapat ett nät av samarbeten med de största mjukvaruleverantörerna i transportbranschen för att kunna erbjuda er en ännu bättre helhetslösning. Volvo Connect, Michelin Connected Fleet, Fordonskontroll, TransPA och Stoneridge Optac är några partners vars data nu går att integrera mot era Colix appar.

Läs mer om våra integrationspartners

Boka en Colix Buss-demo med oss!

Hundratals åkerier och transportbolag har gått från papper och penna till att låta medarbetarna använda sig av en app under arbetsdagen. På 20 minuter visar vi dig hur en Colix-app fungerar och exempel på hur era branschkollegor använder sin åkeriapp.

Demon är digital och kostnadsfri. Boka genom att fylla i formuläret nedan så hör vi av oss på studs!

Vad innehåller en typisk app för ett bussbolag?

Nyhetsflöde för viktig information som nya rutiner eller trevlig information som nya kollegor, fredagsfika, eller sommarfesten

Överträdelserapportering av kör- och vilotider

Checklistor och rapporter för upphittat/kvarglömt, städlistor, månadskontroll, skador på fordon etc.

Förarhandbok, dokument, policys, rutiner, utbildningar etc.

Ansökningar om ledighet, sjukanmälan, anmälan till interna festligheter eller medarbetarundersökningar.

Ruttspecifik information såsom vägarbeten som kräver nya färdvägar, etc.

Kontaktregister

Onboarding av nya medarbetare med ex. godkännande av alla policies, signering av anställningsavtal och annan viktig information när man är ny på jobbet

Flexbuss är ett av många bussbolag som nu väljer Colix

Allt fler bussbolag använder sig av en Colix-app för att underlätta hanteringen av överträdelserapporter, dokument, inrapportering och kommunikation. Senast i raden av busskunder är Flexbuss.

Vi har därför frågat My som är ansvarig för våra kunders approduktioner och Joakim som är Colix försäljningschef om Flexbuss app, om bussbolagen och deras appbehov.

Läs intervjun om flexbuss

Flexbuss är ett av många bussbolag som nu väljer Colix

Allt fler bussbolag använder sig av en Colixapp för att underlätta hanteringen av överträdelserapporter, dokument, inrapportering och kommunikation. Senast i raden av busskunder är Flexbuss.

Vi har därför frågat My som är ansvarig för våra kunders approduktioner och Joakim som är Colix försäljningschef om Flexbuss app och om bussbolagen och deras appbehov.

Läs intervjun om flexbuss

Digital överträdelserapportering direkt i mobilen

Det starkaste behovet på marknaden just nu är digitalisering av hanteringen av överträdelser av kör- och vilotider. Många av våra kunder har tidigare hanterat överträdelserapporteringen genom att låta förarna skriva under rapporten fysiskt genom att posta rapporterna hem till förarna. Vi kan erbjuda våra kunder en integration mot systemet idha-Online som gör att förarna får sin överträdelserapport direkt i mobilen och där kan kommentera och signera den. Vi erbjuder även möjligheten till att sköta det proaktiva arbetet och utbildningen direkt i mobilappen.

Läs MER OM VÅR DIGITALA ÖVERTRÄDELSERAPPORTERINGSTJÄNST

Hur går det till?

Vid ett första uppstartsmöte går vi igenom era processer, önskemål och behov. Därefter bygger vi en nyckelfärdig app- och webblösning åt er. Lösningen skräddarsys med er logotyp, era färger och design och självklart fyller vi den med era texter och ert innehåll.

Är ni osäkra på vad som bör finnas med i en medarbetarapp eller är ovan som IT-beställare så kan ni slappna av. Vi har byggt hundratals lösningar och har såklart massor av erfarenhet, tankar och idéer som vi presenterar för er så att vi kommer igång på ett smidigt och framför allt tidseffektivt sätt.

Hur går det till?

Vid ett första uppstartsmöte går vi igenom era processer, önskemål och behov. Därefter bygger vi en nyckelfärdig app- och webblösning åt er. Lösningen skräddarsys med er logotyp, era färger och design och självklart fyller vi den med era texter och ert innehåll.

Är ni osäkra på vad som bör finnas med i en medarbetarapp eller är ovan som IT-beställare så kan ni slappna av. Vi har byggt hundratals lösningar och har såklart massor av erfarenhet, tankar och idéer som vi presenterar för er så att vi kommer igång på ett smidigt och framför allt tidseffektivt sätt.

Nu finns Colix-appar även för bussbolag

Colix har hundratals kunder varav cirka 200 återfinns inom åkeri och transportnäringen. Nyligen öppnade vi även upp för att samarbeta med och skapa Colix-appar även till bussbolag. Westin Buss och Gimo Buss har varit först ut med sina appar och flera andra bussbolag ligger i startgroparna.

Vi har ställt fyra snabba frågor till My Gustafsson, som är vår bussexpert på Colix, om vad ett bussbolag kan få ut av en Colix-app.

Läs intervjun med MY

Vanliga frågor och svar

Hur kan appen underlätta för våra bussförare när det gäller att hålla koll på sina scheman och uppdateringar?

Scheman kan laddas upp som dokument eller bilder i appen, vid eventuella uppdateringar kan det ske i tex. nyhetsflödet som då kan skicka ut pushnotiser.  

Kan appen hjälpa oss att effektivisera vår interna kommunikation inom bussbolaget?

I appen kan ni både chatta en och en eller i grupp samt publicera information i nyhetsflöden. 

Vi visar dig gärna

Digitala tjänster och produkter som våra kan vara ganska svåra att förstå sig på. Därför visar vi dig gärna vår demo och tidigare app- och webblösningar vi byggt. Det brukar vara det bästa för att få en bättre koll och känsla för hur slutresultatet skulle kunna bli för dig och ditt företag. En kortare demo tar 30 minuter och kan göras digitalt. Boka en så visar vi dig snabbt och lätt.

Boka en demo!

Hör av dig till oss

När man väljer nya teknikleverantörer vill man såklart inte köpa grisen i säcken. Vi vet, vi har varit i samma sits många gånger. Just därför har vi byggt ett helt team med fantastiska kundansvariga som står redo och som du mer än gärna får höra av dig till om du har frågor eller funderingar kring våra digitala lösningar, tekniken, bolaget Colix eller annat.

Hör av dig

Varför välja Colix?

Det finns massor av leverantörer när det kommer till app- och webblösningar. Vi tycker själva att vårt upplägg är både bra och schysst. Det är skapat för att vara kundvänligt på riktigt. Dessutom vet du som alltid vad du ska betala och vad du får hos oss. Som grädde på moset så får du Sveriges mest kärleksfulla support på köpet. Fler skäl om varför du ska välja Colix...

Läs mer