Colix app för bussbolag

Spara tid och öka produktiviteten med Colix appen för bussbolag

Att ha medarbetarna utspridda längst vägarna medför ofta en utmaning när det kommer till kommunikation och genomförande av olika viktiga processer som kan vara viktiga både legalt men också av säkerhetsskäl. Som medarbetare på bussbolag och inom transportsektorn är det också svårt att ha ordning på alla dokument och pärmar och att följa uppsatta processer när man sällan har en dator eller ett kontor nära tillhands. Därför har vi hjälpt många åkerier, transportbolag och bussbolag att bygga interna mobilappar så att medarbetarna kan ha kontoret med sig på vägarna.

Välj det paket som passar er

Vi vet vad ni kan tänkas behöva och vi hjälper gärna till med rådgivning om vilket paket som passar just er. Boka en demo så hjälper vi er!

*Uppstartskostnad tillkommer för appens uppbyggnation. Kostnaden utgår ifrån en prisstege med intervaller baserat på antal användare.

Vad vi erbjuder

När ni köper ett paket av oss ingår alltid en egen app designad med er logga, bilder och färger. Ni får även fri support via chatt, mail och telefon. Gemensamt för alla våra kunder är att Colix Kommunikation ingår oavett paket men vilket innehåll ni i övrigt önskar är däremot upp till er. Självklart har vi koll på vad ni kan tänkas behöva och vi hjälper er att hitta rätt innehåll längs vägen.

Colix Kommunikation

Dela information enkelt via nyhetsflöden med pushnotiser, se vem som läst och låt medarbetarna gilla och kommentera. Med olika nyhetskanaler och behörigheter säkerställs att rätt information når rätt personer. Samla telefonkontakter i kontaktregistret och chatta enskilt eller i grupp.

Colix Personalrapportering

Hantera HR-processer smidigt i appen: ledighetsansökningar, sjuk- och VAB-anmälan, semesteransökningar, medarbetarundersökningar, eventanmälningar och tidrapportering. Samla allt på ett ställe, återkoppla med pushnotiser och sätt status på ärenden.

Colix Personalhandbok

Visa personalhandbok, rutiner, policys och kundinformation digitalt. Uppdatera enkelt via Admin-verktyget och nå alla medarbetare samtidigt. Lägg till BankID-signering på dokument utan extra kostnad.

Colix Bussrapportering

Samla all rapportering om bussen, skicka in tillsyn, avvikelser och skador. Nå fordonsdata, registreringsbevis och besiktningsprotokoll. Fyll i tankbok, följ städchecklistor och rapportera hittegods.

Colix verktyg för onboarding

Underlätta för nyanställda: Ge dem tillgång till information och låt dem signera policys. Följ checklistor för att säkerställa att de fått all nödvändig information. Lägg till en välkomstvideo, fyll i närmast anhörig och inkludera utbildningar med quiz för att säkerställa kunskapsnivån.

Colix Arbetsdokument

Samla mötesprotokoll och krishantering i appen. Följ, checka av och signera skyddsronder, tilldela åtgärder och sätt status med pushnotis när åtgärder vidtagits.

Integrationer

Vi vill att våra kunder ska kunna använda sina Colix-appar till all administration som behöver skötas under arbetsdagen, därför har vi byggt flertalet integrationer mot andra system bland annat för tidrapportering, fordonsdata och dokumentdelning. 

Läs mer om våra integrationer

Tilläggstjänster

Vi erbjuder även Colix Visselblåsning, en funktion som blir ert eget, säkra och anonyma system för visselblåsning.

Läs mer om Colix Visselblåsning

Vi erbjuder även en tilläggstjänst för Ecodriving, där förarna får veckovisa rapporter, tips och utbildning för att förbättra sin körning.

Läs mer om Colix Ecodriving

Kvinna som sitter med headset framför ett tangentbord men Colix logga i bakgrunden

Boka en Colix Buss-demo med oss!

Hundratals företag har gått från papper och penna till att låta medarbetarna använda sig av en app under arbetsdagen. På 30 minuter visar vi dig hur en Colix-app fungerar och exempel på hur era branschkollegor använder sin bussapp.

Demon är digital och kostnadsfri. Boka genom att fylla i formuläret nedan så hör vi av oss på studs!

Vilken paketstorlek är ni intresserad av?

Digital överträdelserapportering direkt i mobilen

Det starkaste behovet på marknaden just nu är digitalisering av hanteringen av överträdelser av kör- och vilotider. Många av våra kunder har tidigare hanterat överträdelserapporteringen genom att låta förarna skriva under rapporten fysiskt genom att posta rapporterna hem till förarna. Vi kan erbjuda våra kunder en integration mot systemet idha-Online som gör att förarna får sin överträdelserapport direkt i mobilen och där kan kommentera och signera den. Vi erbjuder även möjligheten till att sköta det proaktiva arbetet och utbildningen direkt i mobilappen.

Läs MER OM VÅR DIGITALA ÖVERTRÄDELSERAPPORTERINGSTJÄNST

Digital överträdelserapportering direkt i mobilen

Det starkaste behovet på marknaden just nu är digitalisering av hanteringen av överträdelser av kör- och vilotider. Många av våra kunder har tidigare hanterat överträdelserapporteringen genom att låta förarna skriva under rapporten fysiskt genom att posta rapporterna hem till förarna. Vi kan erbjuda våra kunder en integration mot systemet idha-Online som gör att förarna får sin överträdelserapport direkt i mobilen och där kan kommentera och signera den. Vi erbjuder även möjligheten till att sköta det proaktiva arbetet och utbildningen direkt i mobilappen.

Läs MER OM VÅR DIGITALA ÖVERTRÄDELSERAPPORTERINGSTJÄNST

Inspireras av våra kunder

Vanliga frågor och svar

Hur kan appen underlätta för våra bussförare när det gäller att hålla koll på sina scheman och uppdateringar?

Scheman kan laddas upp som dokument eller bilder i appen, vid eventuella uppdateringar kan det ske i tex. nyhetsflödet som då kan skicka ut pushnotiser.  

Kan appen hjälpa oss att effektivisera vår interna kommunikation inom bussbolaget?

I appen kan ni både chatta en och en eller i grupp samt publicera information i nyhetsflöden.