Colix produkter och tjänster
Vi brukar säga att vi säljer lösningar men det låter ofta lite luddigt. På den här sidan har vi samlat exempel på vilka typer av appar vi skapat hittills. Inspireras gärna och hör av dig så berättar vi och demonstrerar lösningarna för dig. Då brukar det klarna.
Vem passar en Colix-app för?
Bra fråga! Vår teknik gör att vi kan bygga en app till nästan vem som helst. Men vi har såklart smalnat av oss och börjat i en ända för de hundratals kunder som abonnerar på en app från oss idag. Generellt kan man säga att vi löser kommunikation och dokumentation. Möjligheten att ha kontoret på fickan, egna medarbetarappar, bostadsrättsföreningskommunikation med flera är exempel på några av de kundbehov vi löst.
Här på sidan hittar du våra befintliga produkter och användningsområden. Alla appar vi skapar har alltid en företagsspecifik twist för att verkligen komma till användning men tekniken bakom är densamma.
Har du en tanke, behov eller idé som inte syns nedan? Kontakta oss.
Utvalda produkter
Vi löser kommunikation, dokumentation, bokningar och olika affärsflöden oavsett bransch och gör den digital.
Här presenterar vi några av de varianter av applösningar vi hittills byggt.
För åkeriet
Dem som har medarbetarna ute på vägarna så är det extra viktigt att ha en lättillgänglig personalhandbok, möjlighet att rapportera in skador på gods, skicka in semesteransökningar eller sjukanmälningar, läsa och godkänna policys nås av nyheter inom bolaget eller ha möjlighet att chatta med kollegor eller självaste chefen.
Läs mer
För byggbolaget
Att kunna ha kontoret på fickan trots att man är ute på byggarbetsplatser underlättar vardagen både för medarbetarna och för VD, HR eller andra administratörer. Besiktningar, arbetsmiljöronder och annat kan enkelt genomföras i appen precis såsom bokning av delade verktyg, tidrapportering etc. Därtill kan man lägga upp en personalhandbok, formulär för semesteransökningar eller sjukanmälningar, låta kollegorna läsa och godkänna policys, läsa nyheter och chatta med kollegorna.
Läs mer
För bussbolaget
Ett enkelt sätt att hålla alla utspridda medarbetare uppdaterade på nyheter samtidigt som de kan nå ruttspecifik information och sköta överträdelserapportering på ett smidigt vis. Därtill kan man lägga upp en personalhandbok, formulär för semesteransökningar eller sjukanmälningar, läsa och godkänna policys och chatta med kollegorna.
Läs mer
För medarbetarna
Alla som har många medarbetare, utspridda medarbetare eller helt enkelt har medarbetare som inte sitter stilla framför en dator på ett och samma kontor vet hur svårt det är att kommunicera med alla, att låta viktiga dokument och rutiner finnas tillgängliga oavsett plats och tid. Därför har vi hjälpt många företag att bygga digitala lösningar som möjliggör att de kan ha med sig ”Kontoret på fickan”.
Läs mer
För fastighet & förvaltning
Att kommunicera och att hitta rätt information tar mycket tid av både fastighetsbolaget och dess hyresgäster oavsett om ni har kommersiella hyresgäster eller bygger nyproducerade bostäder där ivriga lägenhetsägare vill ha information inför inflyttning. Genom att kommunicera via nyhetsflöden, dela bopärmar, allmän eller specifik information till varje hyresgäst eller bostadsrättsinnehavare blir helhetsupplevelsen mer digital, bättre och sparar tid för alla.
Läs mer
För föreningen & klubben
Inom idrottsföreningar och klubbar är kommunikation som når ut och fram viktig. Genom att samla alla nyheter och möjligheten att sända ut pushnotiser så kan du alltid nå ut med viktig information och ge medlemmarna en chans att hålla sig uppdaterade och involverade. Dessutom kan ni erbjuda utbildningar eller bokningar till aktiviteter eller träningstider och lägga upp filmer i både nöje eller utbildningssyfte.
Läs mer
För bostadsrättsföreningen
Dessa appar innehåller ofta nyhetsflöden både från styrelsen men också mellan medlemmarna själva, resursbokning av exempelvis tvättstuga eller elcyklar, felanmälan, inbjudan till föreningsstämma, städdagar eller andra gemensamma aktiviteter, unika erbjudanden såsom specifika rabatter. Därtill finns möjlighet att sända ut viktig information via push-notiser och en styrelseportal.
Läs mer
För event & turism
För event, cuper eller besöksnäringen kan en app både underlätta logistik och administration både för besökare och arrangör när det bland annat kommer till att registrera laguppställningar eller besökare, möjlighet att följa liveresultat och hitta information. Appen är inte bara effektiv och smidig utan kan även skapa en positiv känsla både inför och efter besöket.
Läs mer
För experterna
Experter såsom konsulter, personliga tränare, utbildare eller andra med specifik kompetens har ofta en utmaning när det kommer till att leverera sina tjänster på ett modernt och digitalt sätt. Genom att skapa en digital app- och webblösning kan experterna nå sina kunder enklare, hitta nya kunder och ofta dessutom göra sina tjänster mer skalbara.
Läs mer
Boka en demo med oss!
Hundratals företag har gått från papper och penna till att låta medarbetarna använda sig av en app under arbetsdagen. På 20 minuter visar vi dig hur en Colix-app fungerar och exempel på hur andra företag i just er bransch använder sin app.
Demon är digital och kostnadsfri. Boka genom att fylla i formuläret nedan så hör vi av oss på studs!
Nyfiken på hur det fungerar?
Hur appen blir beror på vad du som kund önskar och behöver. Vårt samarbete börjar med ett uppstartsmöte fysiskt eller digitalt där ni berättar om ert företag, er vardag, problem, behov och önskemål.
Vi på Colix har byggt hundratals appar till företag i vitt skilda branscher så med all säkerhet har vi input och tankar till er kommande app redan vid detta möte.
Efter uppstartsmötet bygger vi upp en app just till er och efter ett avstämningsmöte får ni testa appen innan vi publicerar den på Google Play och App Store.