Colix app för fastighetsbolag

Moderna fastighetsbolag och förvaltare

Att nå ut med viktig information till alla boende är inte alltid lätt. Därtill kan det vara en djungel att som boende navigera i när det kommer till felanmälningar, att hitta relevant information eller hålla ordning på alla dokument och inloggningar som boendet kan vara förknippat med. De fastighetsbolag och fastighetsförvaltare som anammat ett mer digitalt och modernt sätt kan med en Colixapp kommunicera via nyhetsflöden, dela bopärmar, allmän eller specifik information till varje hyresgäst eller bostadsrättsinnehavare direkt i appen. På så sätt blir helhetsupplevelsen bättre och sparar tid för alla.

Optimera fastighetsförvaltningen med en skräddarsydd app

Genom att erbjuda hyresgäster och bostadsrättsinnehavare en digital bopärm direkt i fickan kan de smidigt och enkelt alltid ha tillgång till viktig information och slippa hålla koll på vart de lagt alla viktiga dokument. Med hjälp av pushnotiser kan alla boende bli direkt informerade om nyheter i huset eller området, gemensamma aktiviteter, inbjudningar till föreningsstämmor och städdagar samt informera om akuta ärenden och mycket mer. Även bokning av tvättstuga, uthyrningslokaler och elcyklar kan skötas i appen samt hantering av hyresavier och felanmälningar. 

Även styrelsen kan underlätta sitt administrativa arbete samt interna kommunikation. Med hjälp av olika behörigheter kan appen ha separata sektioner där vissa delar endast är tillgängliga för styrelse och medarbetare. En skräddarsydd app full med endast sitt eget relevanta innehåll kan effektivisera arbetsprocesserna. Det blir enklare än någonsin att dela intern information, fatta beslut, kommunicera internt och nå ut till boende på nolltid.  

Hur går det till?

Vid ett första uppstartsmöte går vi igenom era processer, önskemål och behov. Därefter bygger vi en nyckelfärdig app- och webblösning åt er. Lösningen skräddarsys med er logotyp, era färger och design och självklart fyller vi den med era texter och ert innehåll.

Är ni osäkra på vad som bör finnas med i en medarbetarapp eller är ovan som IT-beställare så kan ni slappna av. Vi har byggt hundratals lösningar och har såklart massor av erfarenhet, tankar och idéer som vi presenterar för er så att vi kommer igång på ett smidigt och framför allt tidseffektivt sätt.

Hur går det till?

Vid ett första uppstartsmöte går vi igenom era processer, önskemål och behov. Därefter bygger vi en nyckelfärdig app- och webblösning åt er. Lösningen skräddarsys med er logotyp, era färger och design och självklart fyller vi den med era texter och ert innehåll.

Är ni osäkra på vad som bör finnas med i en medarbetarapp eller är ovan som IT-beställare så kan ni slappna av. Vi har byggt hundratals lösningar och har såklart massor av erfarenhet, tankar och idéer som vi presenterar för er så att vi kommer igång på ett smidigt och framför allt tidseffektivt sätt.

Boka en demo

Digitala tjänster och produkter som våra kan vara ganska svåra att förstå sig på. Därför visar vi dig gärna andra kunders mobilappar vi byggt. Det brukar vara det bästa för att ge dig en känsla för hur slutresultatet skulle kunna bli för dig och ditt företag. En demo tar ca 20 minuter, är kostnadsfri och görs digitalt. Boka genom att fylla i formuläret nedan så hör vi av oss.

Vad innehåller en typisk fastighetsapp?

Nyhetsflöden både från förvaltaren och/eller mellan de boende

En digital bopärm

Resursbokning av exempelvis tvättstuga, uthyrningslokaler eller elcyklar

Hyresavier

Felanmälan

Inbjudan och anmälningar till föreningsstämma, städdagar eller andra gemensamma aktiviteter

Styrelseportal

Pushnotiser

Nyproducerat?

För producenter av nya fastigheter såsom bostadsrätter kan en app underlätta informationsgivningen inför inflyttning. Ritningar, färgkoder, förseningar eller nyckelutlämningar kan delas och informeras om direkt i appen där de nya bostadsrättsinnehavarna har en ingång till all viktig information istället för att behöva leta bland mailkorgar, snigelpost och i utdelade mappar. Just därför har GBJ Bygg valt att bli Colix samarbetspartner.

Läs mer om Colix och GBJ Byggs samarbete

Vanliga frågor och svar

Hur kan en fastighetsapp underlätta för vårt fastighetsbolag att kommunicera med hyresgäster och bostadsrättsinnehavare?

Ni kan kommunicera ut nyheter, inbjudningar, akuta ärenden med mera till alla boende genom nyhetsflöde och pushnotiser.

Vilka funktioner och innehåll kan inkluderas i en typisk fastighetsapp?

Ni kan ha en anslagstavla för information, dokumentbank, felanmälan, bokning av gemensamma områden, kontaktregister, nyhetsglöde, hyresavier och mycket mer. 

Vilka säkerhetsåtgärder har ni vidtagit för att skydda känslig information i appen?

Vi behandlar all persondata enligt överrensstämmelser enligt dataskyddslagstiftningen. Läs mer om vår integritetspolicy på colix.se/integritetspolicy/

Vi visar dig gärna

Digitala tjänster och produkter som våra kan vara ganska svåra att förstå sig på. Därför visar vi dig gärna vår demo och tidigare app- och webblösningar vi byggt. Det brukar vara det bästa för att få en bättre koll och känsla för hur slutresultatet skulle kunna bli för dig och ditt företag. En kortare demo tar 30 minuter och kan göras digitalt. Boka en så visar vi dig snabbt och lätt.

Boka en demo!

Hör av dig till oss

När man väljer nya teknikleverantörer vill man såklart inte köpa grisen i säcken. Vi vet, vi har varit i samma sits många gånger. Just därför har vi byggt ett helt team med fantastiska kundansvariga som står redo och som du mer än gärna får höra av dig till om du har frågor eller funderingar kring våra digitala lösningar, tekniken, bolaget Colix eller annat.

Hör av dig

Varför välja Colix?

Det finns massor av leverantörer när det kommer till app- och webblösningar. Vi tycker själva att vårt upplägg är både bra och schysst. Det är skapat för att vara kundvänligt på riktigt. Dessutom vet du som alltid vad du ska betala och vad du får hos oss. Som grädde på moset så får du Sveriges mest kärleksfulla support på köpet. Fler skäl om varför du ska välja Colix...

Läs mer