Colix app för byggbolag

En effektiv och skrädarsydd app för framgångsrika byggbolag

Med Colix Bygg-app kan du skrota pärmarna i byggbaracken. Säkerhet, kommunikation, möjlighet att följa rutiner, använda checklistor, skicka in blanketter för Ätor, nå policys och viktiga dokument är alla viktiga delar för framgångsrika byggbolag. Med en egen Colix byggapp låter du hantverkarna alltid ha all information de behöver för att sköta sitt jobb nära tillhands, direkt i mobilen. 

Vi anpassar er app efter era önskemål för att effektivisera vardagen för era medarbetare. I er app kan ni snabbt och smidigt nå ut med information till era medarbetare via chatt och nyhetsflöden för en effektivare kommunikation. Ni kan hantera alla era viktiga dokument och ladda upp ritningar på ett strukturerat och lättåtkomligt vis. Även bokning av fordon och verktyg, rapportering av avvikelser, skador och frånvaro och ansökan om ledighet kan enkelt skötas direkt i appen samt få återkoppling.  

Välj det paket som passar er

Vi vet vad ni kan tänkas behöva och vi hjälper gärna till med rådgivning om vilket paket som passar just er. Boka en demo så hjälper vi er!

*Uppstartskostnad tillkommer för appens uppbyggnation. Kostnaden utgår ifrån en prisstege med intervaller baserat på antal användare.

Vad vi erbjuder

När ni köper ett paket av oss ingår alltid en egen app designad med er logga, bilder och färger. Ni får även fri support via chatt, mail och telefon. Gemensamt för alla våra kunder är att Colix Kommunikation ingår oavett paket men vilket innehåll ni i övrigt önskar är däremot upp till er. Självklart har vi koll på vad ni kan tänkas behöva och vi hjälper er att hitta rätt innehåll längs vägen.

Colix Kommunikation

Dela information enkelt via nyhetsflöden med pushnotiser, se vem som läst och låt medarbetarna gilla och kommentera. Med olika nyhetskanaler och behörigheter säkerställs att rätt information når rätt personer. Samla telefonkontakter i kontaktregistret och chatta enskilt eller i grupp.

Colix Personalrapportering

Hantera HR-processer smidigt i appen: ledighetsansökningar, sjuk- och VAB-anmälan, semesteransökningar, medarbetarundersökningar, eventanmälningar och tidrapportering. Samla allt på ett ställe, återkoppla med pushnotiser och sätt status på ärenden.

Colix Personalhandbok

Visa personalhandbok, rutiner, policys och kundinformation digitalt. Uppdatera enkelt via Admin-verktyget och nå alla medarbetare samtidigt. Lägg till BankID-signering på dokument utan extra kostnad.

Colix Byggrapportering

Slipp pärmar och papper i byggbarackerna – låt medarbetarna rapportera via mobilen och säkerställ att projekt följer KMA-planen och att alla har tillgång till viktiga dokument, rutiner, checklistor och riskanalyser. Samla projektinformation, hantera ÄTA-blanketter, boka fordon och beställ kläder.

Colix verktyg för onboarding

Underlätta för nyanställda: Ge dem tillgång till information och låt dem signera policys. Följ checklistor för att säkerställa att de fått all nödvändig information. Lägg till en välkomstvideo, fyll i närmast anhörig och inkludera utbildningar med quiz för att säkerställa kunskapsnivån.

Colix Arbetsdokument

Samla mötesprotokoll och krishantering i appen. Följ, checka av och signera skyddsronder, tilldela åtgärder och sätt status med pushnotis när åtgärder vidtagits.

Integrationer

Vi vill att våra kunder ska kunna använda sina Colix-appar till all administration som behöver skötas under arbetsdagen, därför har vi byggt flertalet integrationer mot andra system bland annat för tidrapportering, fordonsdata och dokumentdelning. 

Läs mer om våra integrationer

Tilläggstjänster

Vi erbjuder även Colix Visselblåsning, en funktion som blir ert eget, säkra och anonyma system för visselblåsning.

Läs mer om Colix Visselblåsning

Boka en Colix Bygg-demo med oss!

Hundratals företag har gått från papper och penna till att låta medarbetarna använda sig av en app under arbetsdagen. På 30 minuter visar vi dig hur en Colix-app fungerar och exempel på hur era branschkollegor använder sin byggapp.

Demon är digital och kostnadsfri. Boka genom att fylla i formuläret nedan så hör vi av oss på studs!

Vilken paketstorlek är ni intresserad av?

Inspireras av våra kunder

Vanliga frågor och svar

Vilka typer av byggbolag kan dra nytta av en intern app?

Alla! Våra appar skräddarsys efter era behov. 

Hur kan en intern app för byggbolag underlätta kommunikationen mellan olika projekt och medarbetare på fältet?

I appen kan ni både chatta en och en eller i grupp, skicka ut nyhetsflöden för att snabbt nå ut med information men även finna kontaktregister till alla medarbetare oavsett tid och plats.

Vilka är de vanligaste funktionerna i en byggapp?

Kommunikation via nyhetsflöden för medarbetare och underentreprenörer, kunddagbok, möjlighet att skicka in ÄTA-blanketter, incheckning för en säker dag, riskbedömning, egenkontroller, rapportering av skada på verktyg, avvikelser och mycket mycket mer.