Colix app för byggbolag

En effektiv och skrädarsydd app för framgångsrika byggbolag
Med Colix Bygg-app kan du skrota pärmarna i byggbaracken. Säkerhet, kommunikation, möjlighet att följa rutiner, använda checklistor, skicka in blanketter för Ätor, nå policys och viktiga dokument är alla viktiga delar för framgångsrika byggbolag. Med en egen Colix byggapp låter du hantverkarna alltid ha all information de behöver för att sköta sitt jobb nära tillhands, direkt i mobilen.
Vi anpassar er app efter era önskemål för att effektivisera vardagen för era medarbetare. I er app kan ni snabbt och smidigt nå ut med information till era medarbetare via chatt och nyhetsflöden för en effektivare kommunikation. Ni kan hantera alla era viktiga dokument och ladda upp ritningar på ett strukturerat och lättåtkomligt vis. Även bokning av fordon och verktyg, rapportering av avvikelser, skador och frånvaro och ansökan om ledighet kan enkelt skötas direkt i appen samt få återkoppling.
Välj det paket som passar er
Vi vet vad ni kan tänkas behöva och vi hjälper gärna till med rådgivning om vilket paket som passar just er. Boka en demo så hjälper vi er!
BAS
- Egen app med er logotyp, färger och innehåll
- Egen projektledare
- Fri support
- Colix Kommunikation med chatt, nyhetsflöde med 2 kanaler & kontaktregister
- Upptill 5 valfria formulär
- Upptill 10 filer/sidor för dokument, personalhandbok och texter
- Ingår inte: Alla integrationer
- Ingår inte: 2 konsulttimmar/månad
STANDARD
Vårt mest valda paket- Egen app med er logotyp, färger och innehåll
- Egen projektledare
- Fri support
- Colix Kommunikation med chatt, nyhetsflöde med 10 kanaler & kontaktregister
- Upptill 25 valfria formulär
- Upptill 50 filer/sidor för dokument, personalhandbok och texter
- Ingår inte: Alla integrationer
- Ingår inte: 2 konsulttimmar/månad
PREMIUM
- Egen app med er logotyp, färger och innehåll
- Egen projektledare
- Fri support
- Colix Kommunikation med chatt, nyhetsflöde med 50 kanaler & kontaktregister
- Upptill 125 valfria formulär
- Upptill 250 filer/sidor för dokument, personalhandbok och texter
- Alla integrationer
- 2 konsulttimmar/månad
*Uppstartskostnad tillkommer för appens uppbyggnation. Kostnaden utgår ifrån en prisstege med intervaller baserat på antal användare.
Vad vi erbjuder
När ni köper ett paket av oss ingår alltid en egen app designad med er logga, bilder och färger. Ni får även fri support via chatt, mail och telefon. Gemensamt för alla våra kunder är att Colix Kommunikation ingår oavett paket men vilket innehåll ni i övrigt önskar är däremot upp till er. Självklart har vi koll på vad ni kan tänkas behöva och vi hjälper er att hitta rätt innehåll längs vägen.
Colix Kommunikation
Dela information enkelt via nyhetsflöden med pushnotiser, se vem som läst och låt medarbetarna gilla och kommentera. Med olika nyhetskanaler och behörigheter säkerställs att rätt information når rätt personer. Samla telefonkontakter i kontaktregistret och chatta enskilt eller i grupp.
Colix Personalrapportering
Hantera HR-processer smidigt i appen: ledighetsansökningar, sjuk- och VAB-anmälan, semesteransökningar, medarbetarundersökningar, eventanmälningar och tidrapportering. Samla allt på ett ställe, återkoppla med pushnotiser och sätt status på ärenden.
Colix Personalhandbok
Visa personalhandbok, rutiner, policys och kundinformation digitalt. Uppdatera enkelt via Admin-verktyget och nå alla medarbetare samtidigt. Lägg till BankID-signering på dokument utan extra kostnad.
Colix Byggrapportering
Slipp pärmar och papper i byggbarackerna – låt medarbetarna rapportera via mobilen och säkerställ att projekt följer KMA-planen och att alla har tillgång till viktiga dokument, rutiner, checklistor och riskanalyser. Samla projektinformation, hantera ÄTA-blanketter, boka fordon och beställ kläder.
Colix verktyg för onboarding
Underlätta för nyanställda: Ge dem tillgång till information och låt dem signera policys. Följ checklistor för att säkerställa att de fått all nödvändig information. Lägg till en välkomstvideo, fyll i närmast anhörig och inkludera utbildningar med quiz för att säkerställa kunskapsnivån.
Colix Arbetsdokument
Samla mötesprotokoll och krishantering i appen. Följ, checka av och signera skyddsronder, tilldela åtgärder och sätt status med pushnotis när åtgärder vidtagits.
Integrationer
Vi vill att våra kunder ska kunna använda sina Colix-appar till all administration som behöver skötas under arbetsdagen, därför har vi byggt flertalet integrationer mot andra system bland annat för tidrapportering, fordonsdata och dokumentdelning.
Tilläggstjänster
Vi erbjuder även Colix Visselblåsning, en funktion som blir ert eget, säkra och anonyma system för visselblåsning.

Boka en Colix Bygg-demo med oss!
Hundratals företag har gått från papper och penna till att låta medarbetarna använda sig av en app under arbetsdagen. På 30 minuter visar vi dig hur en Colix-app fungerar och exempel på hur era branschkollegor använder sin byggapp.
Demon är digital och kostnadsfri. Boka genom att fylla i formuläret nedan så hör vi av oss på studs!
Inspireras av våra kunder
”En Colix Bygg-app är precis vad byggbranschen behöver”
"En Colix Bygg-app är precis vad byggbranschen behöver" Colix har blivit ett starkt varumärke inom den svenska åkeri- och transportsektorn. Nu...
”Vår byggapp gav oss beröm vid BKMA-revisionen”
”Vår byggapp gav oss beröm vid BKMA-revisionen” GBJ Bygg började som ett litet familjeföretag för över 70 år sedan men är idag ett modernt...
”Colix-appen gör våra byggarbetsplatser säkrare”
Colix har många byggföretag i olika storlekar som kunder. Beroende på företagens verksamhet används apparna på olika sätt i verksamheten....
Vanliga frågor och svar
Vilka typer av byggbolag kan dra nytta av en intern app?
Alla! Våra appar skräddarsys efter era behov.
Hur kan en intern app för byggbolag underlätta kommunikationen mellan olika projekt och medarbetare på fältet?
I appen kan ni både chatta en och en eller i grupp, skicka ut nyhetsflöden för att snabbt nå ut med information men även finna kontaktregister till alla medarbetare oavsett tid och plats.
Vilka är de vanligaste funktionerna i en byggapp?
Kommunikation via nyhetsflöden för medarbetare och underentreprenörer, kunddagbok, möjlighet att skicka in ÄTA-blanketter, incheckning för en säker dag, riskbedömning, egenkontroller, rapportering av skada på verktyg, avvikelser och mycket mycket mer.