Colix app för städbolag

Förenkla ditt städbolags arbetsprocesser med Colix appen

Planering, struktur och kommunikation är viktiga delar för städbolag. Att medarbetarna allt som oftast är utspridda på olika projekt och dessutom arbetar på plats i verkligheten snarare än att sitta framför en datorskärm försvårar ofta både kommunikation och dokumentation i dessa bolag. Som medarbetare inom städbranschen är det också svårt att ha ordning på alla dokument, pärmar och att följa uppsatta processer och arbetsmiljökrav när man sällan har en dator och kontor tillhands. Därför hjälper vi er att bygga interna skräddarsydda mobilappar så att medarbetarna kan ha kontoret med sig i fickan. 

Allt-i-ett-lösning för städbranschen

Vi vet att det krävs mycket tid att sköta det administrativa arbetet och att nå ut med information till alla. Därför anpassar vi er skräddarsydda app efter vad ni behöver för att effektivisera era arbetsprocesser, både för medarbetarna och kunderna.

Genom att hålla kontakten med alla medarbetare via en app blir livet enklare i ett städbolag. Förutom att medarbetarna blir uppdaterade på nyheter så kan de nå och följa checklistor och kundspecifik information. Därtill kan man lägga upp en personalhandbok, formulär för semesteransökningar eller sjukanmälningar, låta kollegorna läsa och godkänna policys och chatta med kollegorna. Ni kan även låta era kunder sköta bokning och offertförfrågningar, läsa om vilka tjänster som erbjuds och hitta kontaktinformation. 

Allt-i-ett-lösning för städbranschen

Vi vet att det krävs mycket tid att sköta det administrativa arbetet och att nå ut med information till alla. Därför anpassar vi er skräddarsydda app efter vad ni behöver för att effektivisera era arbetsprocesser, både för medarbetarna och kunderna.

Genom att hålla kontakten med alla medarbetare via en app blir livet enklare i ett städbolag. Förutom att medarbetarna blir uppdaterade på nyheter så kan de nå och följa checklistor och kundspecifik information. Därtill kan man lägga upp en personalhandbok, formulär för semesteransökningar eller sjukanmälningar, låta kollegorna läsa och godkänna policys och chatta med kollegorna. Ni kan även låta era kunder sköta bokning och offertförfrågningar, läsa om vilka tjänster som erbjuds och hitta kontaktinformation. 

Boka en demo med oss!

Hundratals företag har gått från papper och penna till att låta medarbetarna använda sig av en app under arbetsdagen. På 20 minuter visar vi dig hur en Colix-app fungerar och exempel på hur andra företag i just er bransch använder sin app.

Demon är digital och kostnadsfri. Boka genom att fylla i formuläret nedan så hör vi av oss på studs!

Vad innehåller en typisk app för ett städbolag?

Personalhandbok

Nyhetsflöde för viktig information som nya rutiner eller trevlig information som nya kollegor, fredagsfika, eller sommarfesten

Ansökningar om ledighet, semester, VAB eller sjukanmälan

Checklistor för städning och andra insatser

Specifik kundinformation och dokumentation

Arbetsmiljöarbete och incidentrapportering

Onboarding av nya medarbetare med ex. godkännande av alla policies, signering av anställningsavtal och annan viktig information när man är ny på jobbet

Vanliga frågor och svar

Vilka fördelar får mitt städbolag genom att använda Colix-appen jämfört med andra alternativ?

Vi skräddarsyr din app efter dina önskemål utan extra kostnader. Genom en Colix-app kan du både nå ut internt men även till kunder. 

Hur hjälper Colix-appen till med att hantera personaldokumentation och kommunikation inom städbolaget?

Alla medarbetare får sin egen sida i appen där de kan nå anställningsavtal med mera samt kommunicera med övriga medarbetare genom chatter och nyhetsflöde. 

Hur kan våra kunder nyttja appen?

Apparna kan användas för att informera kunder om tjänster, priser, offertförfrågningar med mera.