Colix app för städbolag

Förenkla ditt städbolags arbetsprocesser med Colix appen

Planering, struktur och kommunikation är viktiga delar för städbolag. Att medarbetarna allt som oftast är utspridda på olika projekt och dessutom arbetar på plats i verkligheten snarare än att sitta framför en datorskärm försvårar ofta både kommunikation och dokumentation i dessa bolag. Som medarbetare inom städbranschen är det också svårt att ha ordning på alla dokument, pärmar och att följa uppsatta processer och arbetsmiljökrav när man sällan har en dator och kontor tillhands. Därför hjälper vi er att bygga interna skräddarsydda mobilappar så att medarbetarna kan ha kontoret med sig i fickan. 

Allt-i-ett-lösning för städbranschen

Vi vet att det krävs mycket tid att sköta det administrativa arbetet och att nå ut med information till alla. Därför anpassar vi er skräddarsydda app efter vad ni behöver för att effektivisera era arbetsprocesser, både för medarbetarna och kunderna.

Genom att hålla kontakten med alla medarbetare via en app blir livet enklare i ett städbolag. Förutom att medarbetarna blir uppdaterade på nyheter så kan de nå och följa checklistor och kundspecifik information. Därtill kan man lägga upp en personalhandbok, formulär för semesteransökningar eller sjukanmälningar, låta kollegorna läsa och godkänna policys och chatta med kollegorna. Ni kan även låta era kunder sköta bokning och offertförfrågningar, läsa om vilka tjänster som erbjuds och hitta kontaktinformation. 

Hur går det till?

Vid ett första uppstartsmöte går vi igenom era processer, önskemål och behov. Därefter bygger vi en nyckelfärdig app- och webblösning åt er. Lösningen skräddarsys med er logotyp, era färger och design och självklart fyller vi den med era texter och ert innehåll.

Är ni osäkra på vad som bör finnas med i en medarbetarapp eller är ovan som IT-beställare så kan ni slappna av. Vi har byggt hundratals lösningar och har såklart massor av erfarenhet, tankar och idéer som vi presenterar för er så att vi kommer igång på ett smidigt och framför allt tidseffektivt sätt.

Hur går det till?

Vid ett första uppstartsmöte går vi igenom era processer, önskemål och behov. Därefter bygger vi en nyckelfärdig app- och webblösning åt er. Lösningen skräddarsys med er logotyp, era färger och design och självklart fyller vi den med era texter och ert innehåll.

Är ni osäkra på vad som bör finnas med i en medarbetarapp eller är ovan som IT-beställare så kan ni slappna av. Vi har byggt hundratals lösningar och har såklart massor av erfarenhet, tankar och idéer som vi presenterar för er så att vi kommer igång på ett smidigt och framför allt tidseffektivt sätt.

Vad innehåller en typisk app för ett städbolag?

Personalhandbok

Nyhetsflöde för viktig information som nya rutiner eller trevlig information som nya kollegor, fredagsfika, eller sommarfesten

Ansökningar om ledighet, semester, VAB eller sjukanmälan

Checklistor för städning och andra insatser

Specifik kundinformation och dokumentation

Arbetsmiljöarbete och incidentrapportering

Onboarding av nya medarbetare med ex. godkännande av alla policies, signering av anställningsavtal och annan viktig information när man är ny på jobbet

Boka en demo

Digitala tjänster och produkter som våra kan vara ganska svåra att förstå sig på. Därför visar vi dig gärna andra kunders mobilappar vi byggt. Det brukar vara det bästa för att ge dig en känsla för hur slutresultatet skulle kunna bli för dig och ditt företag. En demo tar ca 20 minuter, är kostnadsfri och görs digitalt. Boka genom att fylla i formuläret nedan så hör vi av oss.

Vem behöver en medarbetarapp?

Alla! Våra kunder som använder en medarbetarapp jobbar inom alla möjliga branscher såsom butik, bygg, transport, städning med flera. En av våra första kunder för denna typ av lösningar var Samuelssons Åkeri. Läs intervjun med deras VD Johan om varför han tog steget att bygga en digital lösning för allt HR-arbete.

Läs intervjun med Johan

Vanliga frågor och svar

Vilka fördelar får mitt städbolag genom att använda Colix-appen jämfört med andra alternativ?

Vi skräddarsyr din app efter dina önskemål utan extra kostnader. Genom en Colix-app kan du både nå ut internt men även till kunder. 

Hur hjälper Colix-appen till med att hantera personaldokumentation och kommunikation inom städbolaget?

Alla medarbetare får sin egen sida i appen där de kan nå anställningsavtal med mera samt kommunicera med övriga medarbetare genom chatter och nyhetsflöde. 

Hur kan våra kunder nyttja appen?

Apparna kan användas för att informera kunder om tjänster, priser, offertförfrågningar med mera.

Vi visar dig gärna

Digitala tjänster och produkter som våra kan vara ganska svåra att förstå sig på. Därför visar vi dig gärna vår demo och tidigare app- och webblösningar vi byggt. Det brukar vara det bästa för att få en bättre koll och känsla för hur slutresultatet skulle kunna bli för dig och ditt företag. En kortare demo tar 30 minuter och kan göras digitalt. Boka en så visar vi dig snabbt och lätt.

Boka en demo!

Hör av dig till oss

När man väljer nya teknikleverantörer vill man såklart inte köpa grisen i säcken. Vi vet, vi har varit i samma sits många gånger. Just därför har vi byggt ett helt team med fantastiska kundansvariga som står redo och som du mer än gärna får höra av dig till om du har frågor eller funderingar kring våra digitala lösningar, tekniken, bolaget Colix eller annat.

Hör av dig

Varför välja Colix?

Det finns massor av leverantörer när det kommer till app- och webblösningar. Vi tycker själva att vårt upplägg är både bra och schysst. Det är skapat för att vara kundvänligt på riktigt. Dessutom vet du som alltid vad du ska betala och vad du får hos oss. Som grädde på moset så får du Sveriges mest kärleksfulla support på köpet. Fler skäl om varför du ska välja Colix...

Läs mer