Colix lanserar ny produktserie

Colix Systems AB (Colix) har sedan 2017 utvecklat en egen app- och webbaserad plattform för hantering av kommunikation, dokumentation, information, inrapportering, databashantering mm. På denna plattform har man de senaste åren lanserat funktionsrika och skräddarsydda produkter för bland annat åkerier, byggföretag, industrier, bostadsrättsföreningar och idrottsföreningar. 

 Colix egenutvecklade plattform är basen för produkter som idag används av ungefär 500 kunder och partners, från 3 till 1500 användare. De mest frekventa användningsområdena är för lagring, hantering och delning av information och dokumentation, kommunikation, samt inrapportering av olika typer av information. 

Plattformens styrkor är bland annat en bred funktionalitet, möjligheten att med små insatser skräddarsy kundunika lösningar, ett kraftfullt behörighetssystem, och med enkelhet och användarvänlighet i ständigt fokus. Produkter som skapats på plattformen har tack vare detta snabbt blivit populära i många målgrupper. 

Många kunder uppskattar möjligheten att använda samma system för flera olika ändamål. Samtidigt har Colix efterhand märkt en efterfrågan också på enskilda delar av plattformen. Därför lanserar vi nu en ny produktserie där enskilda funktioner paketeras som unika produkter. 

”Vår ambition har alltsedan starten 2017 varit att skapa och vidareutveckla en egen plattform på vilken vi sedan kan paketera olika typer av produkter för olika behov och målgrupper. Idag används våra produkter av företag i ett flertal branscher och olika typer av föreningar. På senare tid har vi märkt en ökad efterfrågan även på mindre produkter som kanske bara omfattar en specifik funktionalitet. Eftersom produkterna i vår nya produktsvit dessutom är generella vänder vi oss till alla typer av företag och andra organisationer, berättar Jens Collskog tf vd för Colix. 

Den första produkten i den nya sviten heter Colix Avtalshantering. Med denna kan man enkelt ladda upp alla sina avtal och sedan bli påmind när det är dags att säga upp, förnya eller kanske omförhandla sina avtal med kunder, leverantörer, personal m fl. Colix Avtalshantering lanseras under våren 2025 och kommer inom kort att följas av fler produkter i samma svit. 

För frågor;  

Jens Collskog
tf VD Colix
0733-632300
jens.collskog@colix.se 

Om Colix
Colix grundades 2017 av serieentreprenören och Fortnox-medgrundaren Jens Collskog och IT-entreprenören Peter Lindberg. Bolagets egenutvecklade plattform gör det möjligt att skapa skräddarsydda appar och webblösningar. Idag har bolaget hundratals kunder och partners som återfinns bland annat inom branscherna åkeri, bygg och industri. Många av kunderna använder Colix lösning för att digitalisera och effektivisera såväl interna som externa processer.