Vi söker supportstjärna som älskar kunder

Vi älskar våra kunder! Vi tycker om att prata med dem, bygga unika och fantastiska applösningar till dem, produktutveckla tillsammans med dem, skapa nytänkande kommunikation och att hålla dem riktigt nöjda på nya, gamla och innovativa sätt.

Colix växer och planeras växa så det knakar de kommande åren. Det betyder att det finns stora möjligheter att både utvecklas personligt och professionellt genom nya utmaningar hos oss. För den som satsar finns här stora karriärmöjligheter. Som del av vårt supportteam är du en nyckelperson som får möjlighet att ta ett stort ansvar. Tillsammans med vår Customer Success Manager hjälper du våra kunder med små och stora problem, föreslår förbättringar till kunderna, bjuder på tips, trix och jobbar även med merförsäljning när tillfälle ges.

Dessutom blir du del av ett team där vi har högt i tak och där vi ständigt utvecklas och lär nytt och där alla hjälper och stöttar varandra. Vi har kul på jobbet och är ett bolag med massor av energi där det händer roliga saker nästan varje dag. Vi erbjuder gemensam träning på arbetstid, mycket skratt och inte minst drivna, nyfikna, och om vi får säga det själva – fantastiska kollegor.

Vem trivs hos oss?
För att passa på Colix behöver du trivas i ett mindre team där varje medarbetares insats har mycket stor påverkan på det totala resultatet. Du behöver också vara ambitiös, nyfiken och vetgirig – då utvecklas du som mest hos oss.

Vem söker vi?
På Colix gillar vi att ha kul på jobbet därför är vi ganska petiga när det kommer till vem som jobbar hos oss. Nyfikenhet, vilja att lära, samarbetsförmåga och ett stort hjärta för våra kunder, våra tjänster och övriga kollegor är ett måste. Därtill vill vi att du är allt eller något av detta:

Du:

• är en problemlösare av rang som gillar att lösa andra människors problem
• tycker om att bjuda på förstklassig service
• gillar att ta stort ansvar
• gillar att träffa och prata med nya människor och att skapa nya relationer
• är en duktig kommunikatör och organisatör som alltid stavar rätt och uttrycker dig väl
• är självgående men gärna tar råd från dina kollegor
• är passionerad när det kommer till att utföra ditt jobb på bästa sätt och klarar alltid dina deadlines
• har ett strukturellt och analytiskt sätt att arbeta men du är snabb att byta fot och gillar faktiskt när det inte blir riktigt som du planerat
• har ett proaktivt tillvägagångssätt när möjligheter eller problem uppstår
• är riktigt, riktigt trevlig

Om du har arbetslivserfarenhet från support eller servicearbete, som projektledare, administratör, säljare eller annat från heltid- eller deltidsjobb ser vi det som en merit. Samma sak gäller om du har en akademisk examen inom antingen ekonomi, IT eller teknik, eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. På Colix tror vi på att rätt person kan lära sig allt så det viktigaste är ändå att du är nyfiken, lättlärd och är ambitiös.

Tjänsten som supportmedarbetare
Du kommer ha en central och viktig roll för Colix och vår framtid. Ditt jobb omfattar bland annat att:

  • Ansvara för att Colix kundsupport sköts förstklassigt med snabba svarstider, högkvalitativ service och kärleksfull hantering mot våra kunder.
  • Svara på kundärenden via mail, telefon och chatt.
  • Arbeta med att ta fram instruktioner, lathundar, filmer och annat som kan hjälpa våra kunder att hantera och vidareutveckla sina Colix-appar själva.
  • Att aktivt arbeta med att förbättra Colix kundsupportarbete, exempelvis vad gäller verktyg, processer etc.
  • Att fånga upp potentiella buggar och problem kopplat till vår tekniska plattform, att utreda dessa buggar och supportärenden av teknisk support i samråd med IT och kundansvariga.
  • Vidareutveckla Colix produkt och erbjudande
  • Kundvård för att göra våra kunder till Sveriges nöjdaste
  • Merförsäljning till de kunder som kontaktar supporten

Om Colix
Colix Systems är ett ungt, snabbväxande och modernt Saas-bolag som är grundat och finns i Växjö. Vi har utvecklat en unik mjukvaruplattform som är basen i ett flertal olika mobilappar och andra lösningar vi utvecklar för våra kunder som idag är ett hundratal i olika branscher. Idag är vi 24 heltidsanställda på vårt nya utbyggda kontor som återfinns i Växjö Linnaeus Science Parks fräscha och moderna lokaler på universitetsområdet i Växjö.

Vi är dessutom lika många kvinnor som män med olika erfarenheter och bakgrund. I teamet återfinns flera serientreprenörer och prisade samt erkända ledare med lång erfarenhet från olika branscher och företag. Dessa blandas upp med unga talanger som får utvecklas hos oss och av våra erfarna medarbetare.

Sök!
Jobbet är på heltid och du utgår från Colix kontor i Växjö. Är du intresserad av att bli en del av vårt team så mailar du ditt CV och ett mail där du berättar mer om dig själv till vår Customer Success Manager Hampus. Vi ser gärna att du finns på plats hos oss senast efter sommaren. Sista ansökningsdag är den 20 maj.

Har du frågor eller funderingar? Tveka inte att kontakta oss;

Hampus Johansson: hampus.johansson@colix.se eller 073-38 98 053.