“Vi bytte appleverantör till Colix – deras åkeriapp är det smidigaste verktyget på marknaden just nu”

Att köpa IT-lösningar och hantera administratörs-verktyg kan vara krångligt. KAJ Inrikes är ett av många företag som just nu väljer att byta från ett annat system till Colix åkeriapp. Med 23 lastbilar och 30 anställda har de många dokument som ska uppdateras, information som ska nå ut och rapporter som ska signeras. Då behövs ett system som är enkelt att själv hantera och förstå. 

Vi har ställt 5 frågor till KAJ Inrikes VD, Jonas Rydström för att grotta ner oss i vad som egentligen var skälet till att de övergav sin tidigare app för en Colix-app.

Jonas Rydström, VD KAJ Inrikes

Vad var det som gjorde att ni valde att byta till Colix från den app-leverantör ni hade tidigare?
Det är främst tre anledningar till att vi bytte app-leverantör och istället valde Colix:  

  1. Tack vare att Colix administrationsverktyg är smidigare blir det enklare att fortsätta uppdatera vår app även på egen hand, exempelvis har det blivit enklare för oss att skapa och lägga upp nya dokument.
  2. Även integrationen med TransPA som gör att chaufförerna kan lägga in sina arbetstider direkt i appen som sedan synkas över till TransPA var ett viktigt skäl då detta underlättar för våra förare i vardagen. 
  3. Att förarna kan godkänna sina överträdelserapporter direkt i Colix-appen. 

Hur har Colix hjälpt er att lösa de problem ni hade med ert tidigare system/app?
Vi tyckte att det var besvärande att vi så ofta behövde kontakta vår förra leverantörs support för att kunna lägga till eller ändra något, vilket man behöver göra hela tiden för att matcha verksamheten. I Colix admin-verktyg är det mycket lättare att sköta allt själv. 

“Vi skulle säga att Colix har skapat en perfekt app för att samla alla viktiga dokument såsom policy och rutiner på ett och samma ställe, vilket är extra viktigt för de företag som har personal på annan ort.”

Vilka funktioner i er Colix-app uppskattar ni mest och hur har de förenklat för er i vardagen?
De funktioner vi uppskattar mest i appen är inrapportering och hantering av bland annat ledighetsansökan och avvikelserapporter. I Colix-appen är det smidigt för förarna som är ute på vägarna att enkelt kunna rapportera direkt i appen och att även få återkoppling på den information de skickat in. Appen gör det även enkelt för oss att gå ut med viktig information till personalen som är utspridd. Via notiser i appen blir de uppmärksammade på att något nytt finns att ta del av oavsett var de är. Det är smidigt!  

Hur upplever ni supporten och kundservicen från Colix?
Vi tycker att Colix support är riktigt bra. Vi får alltid snabba svar när vi undrar något eller behöver hjälp och de har lösningar på allt. Vi är väldigt nöjda med samarbetet!  

Vad skulle ni säga till andra företag som överväger att välja Colix som app-leverantör?
Vi skulle säga att Colix har skapat en perfekt app för att samla alla viktiga dokument såsom policy och rutiner på ett och samma ställe, vilket är extra viktigt för de företag som har personal på annan ort. För företag som oss är det ofta svårt att få tag på alla samtidigt och att få ut viktiga papper och information i bilarna, och även få in viktiga rapporter. Med Colix-appen får vi både och.

Läs mer om Colix Åkeriapp här: colix.se/akeri och boka en digital demo för att se hur andra företag löst sina utmaningar i en Colix-app.