Moderna golfklubbar
Kalmar Golfklubb är först ut i Sverige med att skapa en app tillsammans med Colix för sina medlemmar och är ett aktivt och fint exempel på hur man kan kommunicera och nå ut till alla medlemmar med både viktig och intressant information då de arbetar mycket med att uppdatera sina nyhetsflöden och sända ut kritisk information via pushnotiser.
Vi har ställt 5 snabba frågor till Linn Lindsäth som är digitaliseringsansvarig på klubben.
Hur använder ni på Kalmar GK er app från Colix?
Vi använder vår app för att snabbt och enkelt nå ut till våra medlemmar med info gällande tex frost, golfbilsförbud, rea i vår shop, ändrade öppettider osv.
Vi har även fyllt vår app med all info kring vår restaurang, tävlingskalender, banstatus, öppettider/kontakt mm.
Vad är det bästa med appen?
Att vi snabbt kan nå ut. Det är också den största skillnaden mot hur vi arbetade tidigare, det vill säga att vi når ut både snabbare och enklare till våra medlemmar.
Vad tycker medlemmarna om er Kalmar GK-app?
Responsen har varit mycket bra! Många har nu vant sig vid att info kommer via app tex vid frost, så dom har telefonen redo och kan direkt se när det är ok att gå ut på banan igen.
”Fler golfklubbar skulle helt klart behöva en app såsom vår för att förenkla medlemskommunikationen”
Hur är det att vänja sig vid appen och att jobba med den som administratör?
Jag tycker att appen är enkel att hantera och gillar särskilt att det går snabbt att skicka ut en notis som når medlemmarna snabbt.
Rekommenderar ni andra golfklubbar att skapa sin egna app?
Golfvärlden behöver komma framåt, bli mer digitala och snabbare få kontakt med sina medlemmar på ett enkelt sätt. Fler golfklubbar skulle helt klart behöva en app såsom vår för att förenkla medlemskommunikationen.