Colix app för lastbilscentraler
Effektivare kommunikation med en skräddarsydd app för lastbilscentraler
Att planera och kommunicera kan vara en utmaning för alla sorters företag. Extra utmanande kan det vara för lastbilscentraler som inte bara ska kommunicera med sina närmaste medarbetare utan även flertalet andra åkerier och därmed ibland också hundratals medarbetare. Även som medarbetare kan det vara svårt att ha ordning på alla dokument och pärmar och att följa uppsatta processer när man sällan har en dator eller ett kontor nära tillhands.
Därför hjälper vi till att effektivisera er lastbilscentral genom att bygga interna skräddarsydda mobilappar, så att medarbetarna kan ha kontoret med sig på vägarna. Vi förenklar vardagen genom att effektivisera er kommunikation för att snabbt nå ut till alla medarbetare oavsett plats och tid. I en gemensam app kan ni även samla alla era viktiga dokument, policys, rutiner med mera på ett och samma ställe anpassad efter era behov. Samt möjligheten att sköta en smidigare kommunikation genom nyhetsflöden och chatter.
Integrationssamarbeten med en rad branschjättar
Vi vill att ni ska kunna använda era Colix-appar till all administration och fix som behöver skötas när era medarbetare jobbar ute på vägarna. Genom att kroka arm med andra system och leverantörer kan vi göra jobbdagen smidigare för er genom att vi integrerar dessa system som många av er redan har eller behöver med Colix-appen.
Därför har vi nu skapat ett nät av samarbeten med de största mjukvaruleverantörerna i transportbranschen för att kunna erbjuda er en ännu bättre helhetslösning. Volvo Connect, Michelin Connected Fleet, Fordonskontroll, TransPA och Stoneridge Optac är några partners vars data nu går att integrera mot era Colix appar.
Integrationssamarbeten med en rad branschjättar
Vi vill att ni ska kunna använda era Colix-appar till all administration och fix som behöver skötas när era medarbetare jobbar ute på vägarna. Genom att kroka arm med andra system och leverantörer kan vi göra jobbdagen smidigare för er genom att vi integrerar dessa system som många av er redan har eller behöver med Colix-appen.
Därför har vi nu skapat ett nät av samarbeten med de största mjukvaruleverantörerna i transportbranschen för att kunna erbjuda er en ännu bättre helhetslösning. Volvo Connect, Michelin Connected Fleet, Fordonskontroll, TransPA och Stoneridge Optac är några partners vars data nu går att integrera mot era Colix appar.
Boka en demo med oss!
Hundratals företag har gått från papper och penna till att låta medarbetarna använda sig av en app under arbetsdagen. På 20 minuter visar vi dig hur en Colix-app fungerar och exempel på hur andra företag i just er bransch använder sin app.
Demon är digital och kostnadsfri. Boka genom att fylla i formuläret nedan så hör vi av oss på studs!
Vad innehåller en typisk app för en lastbilscentral?
Nyhetsflöde och chatt
Kontaktregister
Information, protokoll, mötesdokument för delägare och styrelse
Förarhandbok och användarmanualer
Viktiga dokument, rutiner, policys och information
Utbildningar
Visselblåsningstjänst
Rapportera tillbud, olyckor och avvikelser
Checklista för tillsyn av fordon, rengöring etc.
Vi underlättar vardagen för över 100 åkerier
Tillsammans med representanter från åkeri- och transportbranschen har vi på Colix tagit fram en lösning just för bolag som har förare ute på vägarna och som behöver ha kontoret med sig i fickan för att kunna sköta delar av sitt arbete.
Idag återfinns bland andra Transportcentralen i Halland, Transportcentralen Alwex, Flexilast och Malmö Lastbilscentral i kundskaran som stadigt växer.
Vi har ställt 5 snabba frågor till Linn van der Hoek-Karlsson som är försäljningsansvarig på Colix
Hur går det till?
Vid ett första uppstartsmöte går vi igenom era processer, önskemål och behov. Därefter bygger vi en nyckelfärdig app- och webblösning åt er. Lösningen skräddarsys med er logotyp, era färger och design och självklart fyller vi den med era texter och ert innehåll.
Är ni osäkra på vad som bör finnas med i en medarbetarapp eller är ovan som IT-beställare så kan ni slappna av. Vi har byggt hundratals lösningar och har såklart massor av erfarenhet, tankar och idéer som vi presenterar för er så att vi kommer igång på ett smidigt och framför allt tidseffektivt sätt.
Hur går det till?
Vid ett första uppstartsmöte går vi igenom era processer, önskemål och behov. Därefter bygger vi en nyckelfärdig app- och webblösning åt er. Lösningen skräddarsys med er logotyp, era färger och design och självklart fyller vi den med era texter och ert innehåll.
Är ni osäkra på vad som bör finnas med i en medarbetarapp eller är ovan som IT-beställare så kan ni slappna av. Vi har byggt hundratals lösningar och har såklart massor av erfarenhet, tankar och idéer som vi presenterar för er så att vi kommer igång på ett smidigt och framför allt tidseffektivt sätt.
Samuelssons åkeri i framkant
Genom att blanda Samuelssons kunskap om sina egna processer och behov med Colix tekniska kompetens har företaget kunnat digitalisera flera av sina mest kritiska processer och lyckats göra dem mobila på riktigt. I deras app som är anpassad för åkerinäringen hittar man bland annat skaderapportering, personalhandbok, ledighetsanmälningar och ärendehantering för verkstaden.
Läs intervjun med deras VD Johan om varför han tog steget att bygga en digital lösning för allt HR-arbete.
Samuelssons åkeri i framkant
Genom att blanda Samuelssons kunskap om sina egna processer och behov med Colix tekniska kompetens har företaget kunnat digitalisera flera av sina mest kritiska processer och lyckats göra dem mobila på riktigt. I deras app som är anpassad för åkerinäringen hittar man bland annat skaderapportering, personalhandbok, ledighetsanmälningar och ärendehantering för verkstaden.
Läs intervjun med deras VD Johan om varför han tog steget att bygga en digital lösning för allt HR-arbete.
Vanliga frågor och svar
Hur kan en Colix-app effektivisera kommunikationen för en lastbilscentral?
Med en Colix-app kan ni enkelt och effektivt kommunicera med alla företag som är kopplade till lastbilscentralen samt alla dess medarbetare. I appen kan ni ha nyhetsflöden som kan nå alla eller begränsas till olika användare, chatta en och en eller i grupper samt hitta kontaktuppgifter. Genom nyhetsflöden kan alla medarbetare nås av information samtidigt.
Hur kan en lastbilscentral dra nytta av en Colix-app?
Med en skräddarsydd app kan ni forma appens innehåll precis som ni vill ha den där olika delar i appen kan begränsas till olika användare. Det gör att medarbetarna endast har tillgång till det material som de ska ta del av exempelvis rutiner, policys, säkerhetsdokument och information. Även styrelse och delägare kan ha material i appen begränsad så endast de har tillgång till det.
Vi visar dig gärna
Digitala tjänster och produkter som våra kan vara ganska svåra att förstå sig på. Därför visar vi dig gärna vår demo och tidigare app- och webblösningar vi byggt. Det brukar vara det bästa för att få en bättre koll och känsla för hur slutresultatet skulle kunna bli för dig och ditt företag. En kortare demo tar 30 minuter och kan göras digitalt. Boka en så visar vi dig snabbt och lätt.
Hör av dig till oss
När man väljer nya teknikleverantörer vill man såklart inte köpa grisen i säcken. Vi vet, vi har varit i samma sits många gånger. Just därför har vi byggt ett helt team med fantastiska kundansvariga som står redo och som du mer än gärna får höra av dig till om du har frågor eller funderingar kring våra digitala lösningar, tekniken, bolaget Colix eller annat.
Varför välja Colix?
Det finns massor av leverantörer när det kommer till app- och webblösningar. Vi tycker själva att vårt upplägg är både bra och schysst. Det är skapat för att vara kundvänligt på riktigt. Dessutom vet du som alltid vad du ska betala och vad du får hos oss. Som grädde på moset så får du Sveriges mest kärleksfulla support på köpet. Fler skäl om varför du ska välja Colix...